16 Şubat 2010 Salı

"biz kahve değil, kilo kilo selülit satıyoruz"

önemli not: bu yazı sıtarbaksın yaptığı türlü itlik köpeklikle alakalı değildir..yoksa küreselin içine etti adamlar ama o mevzu bambaşka..halbuse starbuck dediğin ekmeğinin derdinde bir garip denizci..

geçen yasotlan oturuyoruz sıtarbaksta..az sohbet edelim hasret giderelim modundayız (malum yasot yeni mezun oldu..artık biz onunla sadece arkadaş diil aynı zamanda "üniversiteden arkadaşız") canım ülkemde yaşayan, hepimizin dertlerinden az çok haberdar olduğu, kah iktidarın kah para babası büyük patronların faili olduğu sorunları ve onların olası çözümleri hakkında türlü nutuklar attığımız ama nasıl bi işse artık züppe zevklerimiz söz konusu olduğunda dakikasına unuttuğumuz birçok yurdum insanının günlük nafakasını bi fincan kahveye gömmüş insanlar olarak, verdiğimiz her kuruşun tadını(!) çıkarıyoruz..sonra benim bardağımın kapağımsı şeyi çatladı kırıldı falan ben de çıkardım onsuz içiyim diye..anam bi baktım kahvemin üzerinde yer yer tabaka yer yer damlacık halinde yağ yüzüyo..yaso dedim bu ne böyle bildiğin yağ dökmüşler buna..tamam biliyorum içtiğim filtre kahve değil sonuçta içinde tam yağlı sütü olsun kreması olsun bi ton şey var ama göz görmeyince gönül katlanıyo..göz gördü mü hemen "pardon bakar mısınız?! kadınına" dönüşüyo insan ( evet sevgili okur öyle bi kadın türü var..genelde restoran ve kafelerde yaşar..gergin bi ifadeyle sürekli eleştiricek şikayet edicek bi kıl yün arar..buldu mu zerre affetmez hemen bulduğu ilk garsona saldırır..) gittim barista denen arkadaşlardan birinin yanına..gösterdim işte yağ var bunun içinde,yani şikayet gibi değil de merak ettim sadece, kem küm falan ediyorum..(hiç bi zaman gerçek bi "pardon bakar mısınız kadını" olamadım ben..) böyle eblek eblek sırıttı suratıma "vayt moka mı içtiğiniz?" dedi..yok dedim karamelli makiyato..surat daha da bi gevşedi..nası anlatıyım.."yuh kızım hem hayvan gibi karamelli kremalı şeyi içiyosun bi de gelip soruyosun bu ne diye..aman başkasına söyleme cahil sanar seni kıçıyla güler valla.." gibi bi ifadeye büründü..anlattı falan işte kremadan carttan curttan dolayı falan diye..yağsız sütle isteyin bi dahaki sefere dedi..sonra bana kitapçığımsı bişi verdi..bak bunda kaloriler, besin değerleri yazıyo..bi dahakine oku da öyle iç..sonra başıma gelip ekşime allahın obezi şimdi defol git başımdan..lorenzo espresso banyomu hazırla falan bişiler söyledi ben de salak salak ehe mehe diye güldüm..çünkü o anda yapabileceğim tek şey elimdeki vırc yağ dolu bardağa bakıp gülmekti..



ps: ne güzel kahve festivali yapmışlar..gidin, koklayın bol bol için derim ben..yağsız süt isteyin ama bi de krema koymasınlar..esmer şeker falan filan..