23 Mart 2009 Pazartesi

geia sou!!!

yazasim geldi madem yazayım ne işim var ki? bu sefer de yunan kültüründen ve benim bu nadide kültüre olan sevgimden bahsediyim..seviyorum ben komşuyu..tarihte yaşanmışlık var bi nebze ama geçmiş gitmiş..karıştırmamak lazım..

bi aralar facebook denen merette pokere sarmıştım..her türlü yerden kültürden adam sohbet muhabbet ediyoduk..o zamanlar, ki pokerin facebook ta ilk başladığı zamanlara tekabül eder, şimdiki gibi kahve kültürü yoktu masalarda..ya da hatun düşürmek için gelen adam sayısı da azdı baya..neyse işte o zaman tanıştığım bi yunan arkadaşım vardı..canısı alex..turuncu peştemalli fotosuyla pek de bi şekerdi..muhabbeti de süpersonikti..havadan sudan konuşurduk arada yunanca öğretirdi bana üç beş..geia sou lar falan hava da uçuşuyodu çipleri süpürünce..sonra ben pokere girmemeye başladım koptuk gittik..ama belki desem ki hadi toparlan paros a geliyorum gelir mi ki acep? valla bence gelir o kadar çağırdı beni bebeğim..sagapo aleximou:)
neyse konu dağılmasın..ben severim yunanlıları..kültürlerini..adamlar akdenizli bi kere, eğlence adamı hepsi..nerde buzuki orda sirtaki modunda takılıyolar..yemek içmek müzik olsun isterse dünya batsın gibi bi tutumları var..ve mavi beyaz yunan adaları var bi de..santorini ve paros favori..henüz gitmedim ama bu gitmicem anlamına gelmez..kader kısmet tabi..

ayrıca devasa bi mitolojileri var..kimin eli kimin cebinde belli diil..hangi tanrı hangi tanrıyı öldürmüş.. kim neden kim tarafından yaratılmış, hangi tanrıca hangi tanrıyı kimle nerde boynuzlamış.. dallas gibi valla..mitoloji dersim saolsun daha da çok öğrenicem ne işime yarıcaksa artık:)

8.sınıftaydım galiba aşırı derece de sosyal ve sene sonu gösterisi manyağı okulum bi yunan okuluyla ortak dostuz biz konseptinde bi gösteri düzenlemişti..sosyal okulun sosyal öğrencisi ben de vardım..sahnenin arasında bi duvar vardı kartondan köpükten falan..biz "ipayiki kanis?" diye bağrınırkene yunanlı dostlarımız "orda kimse var mı?" diye bağırıyolardı..olayın sonunda duvarı yıktık falan hep bir olduk..(bir olunmıcak gibi diillerdi ama arkadaş seçip mi getirdiniz naptınız bi tanesi tipsiz olsun..bi tanesinin adı theo ydu havai gömlekli olan..her boku unuturum bunları unutmuyorum nası bi travmaysa..14 yaşındaki kızlar nası salça olmuştuk heriflere bok gibi ingilizcemizle..hayır bi de bizden büyüklerdi..ne bekliyoduk acaba?!)
ha bi de ananemin çok yakın bi arkadaşı var..madam eleftheria..ama elif teyze diyorum ben ona..alışkanlık..alem bi kadındı..ufacıktım daha "nesloş odun gibi yürüme bakıyım,valla koca bulamassın" derdi bana o çok tatlı yunan aksanıyla..kırismisla onların evinde tanıştım..bi keresinde paskalyada yunanistan dan yeğenleri gelmişti..onların çocuklarıyla beraber yumurta boyamıştık..sonra eşi aris amca göç etti diğer tarafa..çoluk çocuk da yok..yanlız kalınca atinaya döndü akrabalarının yanına..oha hüzünlendim resmen..dün gibi olan günler ne kadar uzakta kalmış..
hakkaten yazasim varmış benim..yani kıssadan hisse ben severim yunanlıları..